mercy3.reismee.nl

En nu aan het werk!

Inmiddels ben ik in Senegal. De vliegreis ging prima ( zelfs geen wachtrij bij de bagage-incheck!) en rond 20.00 u stapte ik, samen met een kinderchirurg en een oogarts uit Zwitserland, een Belgische verpleegkundige en een oogarts uit Tongo, aan boord van de Global Mercy. Wat een joekel van een schip is dit toch! Onze ID badges werd gemaakt en we kregen nog eens een serie papieren in te vullen. Daarna wat eten en de tassen uitpakken.Ik krijg een kamer op dek 6 toegewezen. Mijn kamergenootje is Lily van het eiland Mayotte (ligt in de buurt van Madagaskar). Een vrolijke en lieve verpleegkundige van 27 jaar. Omdat ik om 3 uur vanmorgen ben opgestaan ga ik maar gauw douchen en naar bed...

Maandagmorgen begint met een communitymeeting in de International Lounge waar, na de dagopening, nieuwkomers welkom worden geheten en anderen die vertrekken worden bedankt voor hun inzet. Daarna volgen belangrijke mededelingen en om half 9 OK introductie, We zijn met een groepje van negen nieuwkomers en via een Powerpoint van anderhalf uur worden we wegwijs gemaakt in het reilen en zeilen van de Operatie-afdeling. Na de koffiepauze volgt een rondleiding op het OK complex. Omdat communicatie via de app TEAMS gaat, en we dat zelf niet konden activeren komen er een paar ICT-ers langs om dat voor iedereen apart te installeren... In de middag volgen er uitgebreide Safety en Security instructies en nog meer info..Ik begrijp dat het nodig is, maar het is véél, véél te veel. Mijn hoofd tolt ervan. En dan 's avonds nog een shiptour om te laten zien waar we alles kunnen vinden ( Dining room, lounges, café, wards, OR, school, Children's playground, shipshop, bank, offices, laundrey, conference & training rooms, chapel, div. staircases enz. enz.) Het zal nog wel een poosje duren voor ik de weg hier vind, het is een heel dorp op zich! En daarbij héle lange gangen met cabins...ze lijken allemaal op elkaar.

Dinsdag en woensdag zijn inmiddels ook voorbij. Deze week sta ik verder ingedeeld bij de reconstuctieve plastische chirurgie. Er zijn drie plasitisch chirurgen aan het werk in onze OK. Dr. Tertius Venter, een Zuid-Afrikaanse arts die al 20 jaar bijna fulltime aan boord is, Dr.Sonia Pardey uit India en Dr.Abraham Camara, hij is via MCB hier. ( MCB is Medical Capacity Building, artsen uit het gastland komen op het schip en ontvangen hier training om het werk voort te zetten in eigen kliniek. We opereren deze week vooral misvormingen aan de extremiteiten. Ik vind het prettig om te instrumenteren, want tijdens omlopen ben ik echt nog veel aan het zoeken waar alles is.. Maar dat wordt wel beter in de loop van de tijd. Helaas kan ik nu nog geen foto's uploaden, want wifi ligt er af en toe uit en de verbinding telefoon-computer werkt nu even niet.. Later dus meer. Dag allemaal!

Reacties

Reacties

Louise

Wat kunnen zullen jullie weer veel mensen gelukkig kunnen maken, door jullie prachtige werk.

Petra Schulte

Hallo Aly
Ik ben een collega van je uit OCON en zag vandaag je briefje hangen om je te kunnen volgen. Zelf heb ik me ook aangemeld bij Mercy Ships en hoop binnenkort te horen wanneer ik ga! Superleuk om jouw verhaal nu te lezen! Heel veel succes en plezier, geweldig dat je dit doet!
Groet, Petra

Marjo

Fijn dat de reis goed verlopen is, en dat je na de eerste vermoeiende dagen nu lekker aan de slag kunt ?
Ik zie het helemaal weer voor me!
Geniet van alle ervaringen en fijn dat je ons laat meegenieten ?

Marian

Wat een indrukken en een ervaringen. Alleen om het te lezen is het al veel. Laat staan dat je het in je op moet nemen en er gaat werken. Lijkt me ook een uitdaging voor die arts, die al 20 jaar aan boord is. Steeds weer met anderen te moeten werken.. geen vast team.... waar je blindelings op kunt vertrouwen. Daar zou ik wel wat moeite mee hebben. Maar fijn dat er mensen zijn die in dit soort werk hun roeping zien. Veel succes.

Rikie Kijlstra.

Lieve Ali.
Fijn dat alles goed verlopen is, en ik wens je veel plezier ,kracht , zegen en uithoudingsvermogen toe in je werk .
Geniet tussen het werken door ook van andere dingen die op je pad komen.
Heel veel liefs, dikke knuffel en Gods zegen gewenst.van mij.?♥️?

Anja

Heel veel liefs van deze kant en het lichtje brand voor je. Succes verder ???

Geke

Aly, wat heb je al veel indrukken opgedaan! Je beschrijft het zo mooi dat ik de plaatjes er vanzelf bij krijg. Onvoorstelbaar, wat een mooie kans om met een paar weken in Senegal zoveel verschil te maken in de levens van de mensen die geopereerd worden, wat heb je een mooi beroep! Succes verder!

Jan en Mirjam

Mooie kleurrijke foto's Aly, we wensen je heel veel succes, sterkte en gezond weer terugkomen.
Groetjes Jan en Mirjam.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!